.
פריזה מערכות מידע וטכנולוגיות

 

ראשי | מוצרים
 | יישומים | פיתוח מערכות מידע בענן | טכנולוגיה | שירותים | תמיכה | אודות |  יצירת קשר
 
שירותי ניטור
גלאים על פי נושאים

 

שירותי ניטור

הקדמה
כמה פעמים קרה לך שגילית כי מהלך הלילה או סופשבוע קרסה מערכת קריטית זו האחרת ואת הידיעה קיבלת מלקוחות, עובדים או מנהלים? כמה פעמים קורה כי בשירות או שרת מסוים ישנה תקלה המתרחשת ללא התראה מדי פרק זמן ושנתך נודדת תוך מחשבה האם השירות נפל ? לעיתים מרוב סקרנות מתעוררים באמצע הלילה לבדוק את זמינות השירותים.
ובכן ברור כי לעובדת היות מערכות המחשוב קריטיות משמעות מכרעת בצורך לדעת קרוב ככל שניתן על תקלה. עצם הידיעה כי קרתה תקלה מאפשרת להיערך ולהתחיל את הטיפול בסמוך להתרחשותה ובכך לעמוד ב SLA נדרש !

המערכת
מערכת הניטור של פריזה הינה מערכת מרכזית הממוקמת בחוות השרתים ומאפשרת ניטור שירותים, שרתים, תקשורת, אתרי אינטרנט ואינטראנט ובעצם כמעט כל שירות ממוחשב.

למי נדרשים שירותי הניטור?

  • כל ארגון המחזיק מערכות בענן המשרתות צרכנים ומעונין לדעת על תקלות לא מפי הצרכנים אלא מבעוד מועד וזאת על מנת לשפר את השירות הניתן.
  • ארגון המעוניין לנטר את איכות השירות המקוון הניתן לצרכנים שלו ולדגום את חווית הזמינות מחוץ לארגון או בתוכו.
  • מחלקות IT ואבטחת מידע בארגונים גדולים המעוניינים לקבל חיווי מגורם חיצוני אודות תקלות, זמינות ואיכות השירות עליו הם אמונים.

יתרונות המערכת

  • כללי
    • ניטור אתרי אינטרנט, אפליקציות ומערכות מחשוב קריטיות לארגון במרווחי זמן קבועים.
    • ניטור רשתות עבור מקצוענים.
  • התראות
    • שליחת התראות וביצוע פעולות באופנים הבאים:
      • התראות בהודעת מייל לרשימות נמענים שנקבעו מראש.
      • התראות במסרונים (הודעות SMS) לרשימות נמענים שנקבעו מראש.
      • השמעת התראה קולית.
      • ביצוע פעולות כגון בקשת HTTP.
    • התראות עם סטטוס עדכני של הגלאי (Up, Down,  Warning).
    • הגבלת התראות (ערך קריאה מעל או מתחת ל....)
    • התראות סף (מעל או מתחת ערך מסוים למשך זמן מסוים).
    • ריבוי תנאים לביצוע התראה (התראה כאשר גם גלאי א` וגם גלאי ב` למטה).
    • התראות על החמרה (התראות נוספות כל זמן מסוים במהלך ה Downtime).
    • קשרי תלות בין גלאים לטובת ביצוע התראה.
    • תיזמון התראות (התראות שאינן דחופות לא תשלחנה בשעות הלילה).
  • גמישות בניטור
    • ניטור של Load Balancer עם הגדרת Hosts על פי הצורך מאתרי ניטור שונים (ניתן לנטר שרתים ומערכות היושבות מאחורי LB).
    • ניטור מאתרים מגוונים כגון ניטור מחוות שרתים שונות ומספקיות אינטרנט שונות.
    • ניטור ביצוע תהליכי Login למערכות On-line כאשר ניתן לבדוק ולמדוד כל שלב ושלב בתהליך (זמן תגובה ב milisec).
    • גלאים הדורשים כתיבת קוד וסקריפטים לטובת תמיכה בתהליכים אותם רוצים לנטר
  • סוגי גלאים
    • מגוון רחב מאוד של גלאים
    • גלאים נפוצים.
      • גלאי HTTP
      • גלאי Ping
      • גלאי Port
      • גלאי תעבורת SNMP
    • גלאי רוחב פס
      • מגוון גלאי SNMP, NetFlow וכו`.
    • גלאי שרתי Web
      • גלאי HTTP רגיל
      • גלאי הכולל בקשות מסוג GET או POST עם העברת הפרמטרים הנדרשים.
      • גלאי שינוי תוכן HTTP
      • גלאי תוקף תעודות SSL
    • גלאי שרתים וירטואליים
      • ניטורים מגוונים עבור Hyper-V של מיקרוסופט
      • ניטורים מגוונים עבור VMware
      • ניטור פלטפורמות וירטואליות נוספות כגון אמאזון, Citrix
    • גלאי שרתי דואר
      • ניטורים מגוונים עבור שרתי Exchange
      • גלאי פרוטוקולי דואר אלקטרוני כגון IMAP, POP3, SMTP וכו`.
    • גלאים לשרתי SQL
    • גלאים לשרתי קבצים
    • גלאי שרתים מגוונים ובין היתר
      • גלאי DNS
      • גלאי DHCP
      • גלאי RDP
    • גלאי חומרה
    • גלאים מותאמים באופן אישי (גלאים הדורשים כתיבת קוד וסקריפטים לטובת תמיכה בתהליכים אותם רוצים לנטר).
  • לוח בקרה מקוון
    • צג חיווי ניטור בזמן אמת (Dashboard).
    • אפשרות לבצע התאמה פרטנית לצג בקרה המופיע בחדר בקרה.
  • דו"חות
    • דו"חות וגרפים בזמן אמת.
    • ייצוא נתוני ניטור למשך זמן נבחר.
    • תצוגת סיכום זמני ניטור של מספר גלאים.
    • אפשרות לשליפת מידע  ניטור היסטורי.
כיצד המערכת פועלת?
לכל שירות מנוטר מוגדרים פרמטרים למתן התראות. המערכת דוגמת באופן מחזורי, אחת לפרק זמן, את השירות המנוטר ובמקרה שהמענה עונה לקריטריון של משלוח הודעה מוציאה המערכת הודעת דואר ו/או SMS המודיע על איטיות/נפילת שירות וכמובן חזרת שירות לתקינות.
באופן כזה יכול מי שאמון על המערכות לקבל מידע באופן שוטף על מערכות המוגדרות על ידו כקריטיות.
מה המערכת יודעת לנטר ?
לרשימת השירותים הניתנים לניטור לחץ כאן
מחיר
לקבלת הצעת מחיר המתאימה עבורך אנא פנה אלינו ונשמח לסייע בידך להגדיר את תצורת הניטור המתאימה.
 

 


מערכות המידע בענן


הענן האירגוני, ERP, CRM


ענן מערך ניהול השירות